A boldogsághoz vezető út csak 13 lépésből áll

Papp Anita | 7. 11. 2018

Mit jelent a boldogság?Hogyan érhető el? Szinte mindenki boldog szeretne lenni. De tényleg olyan nehéz ezt elérni? A válasz meglepő. A boldogsághoz vezető út kevésbé meredek, mint ahogyan első látásra tűnik. Sokan azt állítják, hogy a boldogság egy teljesen természetes állapot, és nem az, amiért keményen kell megdolgoznunk. Állítólag be lehet gyakorolni.

A tudósok szerint érzéseink nem mások, mint kémiai reakciók. A  jó hangulatot az  endorfin váltja ki, amit "boldogsághormonnak" is neveznek. Nem az egyetlen. Továbbá sorolhatnánk a  szerotonint, dopamint vagy oxitocint - vagyis szeretethormonot. De tényleg olyan egyszerű? Elég egy jó étel, testmozgás vagy meleg ölelés ahhoz, hogy elérjük az eufórikus érzelmeket? Akkor hogyan érhetjük el a belső elégedettséget?

1. KEZDJE ÖNMAGÁVAL

Minden kedvező változás besőnkből indul. Csak ekkor következnek be a külső körülmények. Milyen lesz az  Öné? Legyen tudatában annak, hogy minden csakis Önmagán  múlik . Senki sem fogja megtenni Ön helyett. A kifogások nem mentik meg. Szembenézni bizonyos dolgokkal nem könnyű. Fogadja el az adott  helyzetet, még akkor is, ha nem nagyon tetszik az adott pillanatban. A változás egy pillanat alatt is megtörténhet - egy év, egy hónap, egy hét vagy egy másodperc - de nem lehetetlen. Fontos felismerni, hogy megy ez . Soha senki nem térképezte fel az összes lehetőség határait, így nem lehet biztosan kijelenteni, hogy lehetetlen megváltoztatni az életet jobb irányba. Válaljon felelősséget cselekedeteiért. Ne féljen beismerni a hibákat. Legyen őszinte magával. Ha elégedett lesz önmagával, akkor a pozitív kisugározás távolból is észrevehető lesz. Figyeljen külső megjelenésére, kinézetére is. Szerezzen magának örömet néha egy  divatos bőr táskával , kellemes friss illattal vagy egy ízléses analóg karórával.

2. BÍZZON ÖNMAGÁBAN

Kell hinni abban, hogy a javulás lehetséges. Fontos, hogy eldöntsük és tartsuk fenn ezt. Ez nem jelenti azt, hogy figyelmen kívül hagyjuk más emberek véleményét. Éppen ellenkezőleg, minden tanácsadás jó. Senki sem tud mindenre választ adni. De ez azt is jelenti, hogy nem kell összehasonlítunk másokkal mindent, amit csinálunk. Mindegyikünk más. Senki sem olyan, mint Ön. Ön megismételhetetlen. Még ha klónozott is, klónja nem lesz teljesen azonos. Nem lesz pontosan ugyanaz a gondolata vagy pontosan ugyanaz a tapasztalata. Önből csak egy van. Ismerje be és kezdjen el ennek megfelelően viselkedni. Becsülje meg saját előnyeit. Mire képes, és mit is ért el eddig?  Hogyan használhatja ezeket a képességeket? Állítsa be tükrét - fontos az önreflexió. Mindannyiunknak időről időre szüksége van ahhoz, hogy abbahagyjuk a panaszokat azokról a problémákról, amelyek egyáltalán nem léteznek. Valószínűleg  sok más dolog van az életében, amelyek működnek, ellenben azokkal melyek  bántják Önt…

3. ÉLJEN A JELENNEK

Ne térjen vissza a múltba többször, mint szükséges. Magától értetődik, hogy mindenki szeret emlékezni és visszagondolni a kellemes pillanatokra. Tapasztalataink tesznek azzá, akik vagyunk. Mindenkinek van néhány hátránya és kudarca - ha a te hibád volt, tanulj a hibáidból, és lépj tovább! Ne bánakodjon olyan dolgokon, amelyeket nem lehet megváltoztatni. Ha nem rendelkezik egy repülő DeLorean-szal, mint a filmben a vissza a jövőbe hőse, ez időpocsékolás lenne. A múlt, megzavarja a jelenlent, és így a jövőt is. Ha a jelen pillanatnak él, itt és most éli életét, megpróbálja élvezni az összes jót, amit az élet kínál -  így megtudja akadályozni a jövőbeli kifogásokat. Ne hagyja ki a lehetőséget. Éljen a legteljesebb mértékben.

4. ÉLVEZZE AZ ÉLETET

Élvezze mindazt, ami örömet okoz Önnek. Akár saját sikereit, akár szerettei sikereit. Még ha nem is érzi magát a legjobban, akkor se védekezzen ellene, ne zárkózzon magába. Negatív érzelmeket is át kell élni. Sírja ki magát. Kiabáljon! Ne fojtsa magába! Az érzések elnyomása káros az egészségre. Csak stresszhelyzetbe vezet.  Ha most megoldja, gyorsabban túlteszi magát rajta , így a jövőben ez a tény nem fogja meglepni . Ha csak úgy tesz mintha túllépne a dolgokon, akkor előfordulhat, hogy létrehoz egy belső blokkot, amitől aztán nehéz megszabadulni. Ha nem próbálja érzelmeit minden áron elfojtani, a párna alá rejteni, akkor sokkal jobban megtanulja értelmezni őket. Miért kellene lemondani az örömről, ha megy ez másképp is?

5. SZABJA MEG A PRIORITÁSOKAT

Mi  a fontos Önnek ? Igazából mit szeretne? Kérdezze  meg saját magától. Írjon egy listát azokról a dolgokról, amelyek nélkül nem tud meglenni  és mit szeretne elérni. Gondolja át mi az, ami Önnek fontos az életben. Ez segít abban, hogy jobban megszervezze az idejét, és nagyobb önbizalmat szerezhessen.

6. ÖRÜLJÖN MINDEN APRÓSÁGNAK

Mindennapi apróságoknak örülni, ezt a tényt  legtöbbünk elfelejti. Akár reggeli kávé, jó idő, akár szép szó – élvezzük ki ezeket az apróságokat is.


7. LEGYEN HÁLÁS

Élvezze azt, ami most van, azért hogy még többet szerezhessen. Ne vegye természetesnek az elért eredményeit, szeretteit és az összes jó dolgot, ami most van az életében. Ismerje fel a dolgok valódi értékét.


8. PIHENJEN

Ne terhelje túl magát. Ne terhelje magát végtelen munkával. Néha ki kell kapcsolódnia. Ugyanis létezik egy buja démon a gyanútlan emberek lakóhelye körül. Depressziónak hívják. A leggyakoribb okok, melyek ez kiváltják  a stressz,  hosszú távú elégedetlenség,  pihenés hiánya vagy az érzések elnyomása. A súlyos depresszióban szenvedő személy aligha érhet el  boldogságérzetet…

 

9. SÉTA  A TERMÉSZETBEN

Töltse fel magát energiával erdei sétákkal. Tanuljon meg relaxálni és pihenni - ez a hasznos művészet számos helyzetben segít.


10. TALÁLJON IDŐT MOZGÁSRA IS – ÉLJEN EGÉSZSÉGESEN

A gyógyító eljárásokon van valami igazság. Ha ülő munkája van, szükség van valamilyen testmozgásra is. Sokkal jobban fogja érzni magát. Plusz, élvezheti is. Menjen dolgozni kerékpárral. Szerezzen be egy  praktikus sportos karórát és figyelje eredményeit. Casio G-Shock vagy Festina Chrono Bike már sok kerékpárosnak örömet okozott.

11. NEM KELL TÚLZÁSBA VINNI

Ne állítson túl magas célokat, nem kell mindjárt mindent túlzásba vinni.  Legyen türelmes - még önmagával is. Ne addja fel korán. Ne vigye túlzásba az  önkritikát – ez csak elkeseríti. Nézzen a világra előítélet nélkül és próbáljon kibontakozni, a rugalmatlan elme - csupasz szerencsétlenség.


12. KÍSÉRJE FIGYELEMMEL A KÖRNYEZETÉBEN LÉVŐ SZEMÉLYEKET

Kísérjen figyelemmel másokat is és tanuljon tőlük. Ne csak magára gondoljon. Élvezze mások örömét is, esetleg szerezzen Ön is örömet másoknak ,csak mert éppen itt és most úgy érzi. Apróságok, mint például egy népszerű Chloe parfüm a nők számára vagy a Hugo Boss férfi Eau de Toilette biztosan örömet okoznak Önnek és a megajándékozott személynek is.


13. MARADJON NYUGODT

Ne menjen bele semmibe, amire még nincs felkészülve. Ne vegye túlságosan szívére a kudarcokat, sem a kritikát.  Engedje el, ami nem lényeges az Ön számára. Tartsa  mega békét szívében és a lelki egyensúlyát. Ha nem ismeri az összes körülményt, ne tegyen elhamarkodott következtetéseket. Soha nem tudhatja, hogy nem -e egy másik ember személyes problémája áll a kellemetlen helyzet mögött van. Csakis jól érezze magát. És ami a legfontosabb - ne feledje, hogy boldog legyen.